پسته امسال که دلیل اصلی بیماری مسری شد

تنها پس از گردو پسته امسال آجیل است که بیشترین آنتی اکسیدان را فراهم می کند و مسئول بهبود سلامت چشم، جلوگیری از پیری سلولی و کاهش خطر ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان است.

ارزش غذایی بالایی دارد بنیاد تغذیه اسپانیا معتقد است که پسته منبع فوق‌العاده‌ای از پروتئین گیاهی و کربوهیدرات‌ها است که باعث می‌شود آنها قدرت سیر کنندگی بالایی داشته باشند.

 

بر اساس مطالعه ای که در “مرکز ملی اطلاعات بیوتکنولوژی” (NCBI) منتشر شده است، 20 درصد از وزن پسته را پروتئین تشکیل می دهد که در اینجا تنها پس از بادام قرار دارد.

استرس و کم خونی را کاهش می دهد محتوای بالای فسفر و آهن موجود در آن باعث سلامت استخوان ها می شود، سطح استرس و کم خونی را کاهش می دهد و به ما کمک می کند تا پرانرژی بمانیم. محتوای بالای پتاسیم آن نیز به همان اندازه مهم است که برای عملکرد خوب عضلات در حین ورزش ضروری است.

پسته همچنین سرشار از منیزیم، آهن و کلسیم است، علاوه بر این که مقادیر زیادی ویتامین E و روی را برای ما فراهم می کند، یکی از متحدان بزرگ سلامتی دستگاه تناسلی.

به پیشگیری از چاقی و دیابت کمک می کند با وجود این باور که همه آجیل ها چاق کننده هستند، حقیقت این است که پسته یک میان وعده بسیار سالم برای کسانی است که باید وزن و سطح قند خون خود را کنترل کنند.

که بله، به شرطی که مصرف آن متوسط ​​باشد. یک مطالعه منتشر شده توسط “ژورنال پزشکی نیوانگلند” مصرف حدود 28 تا 30 گرم پسته در روز را توصیه می کند که معادل حدود 49 پسته در روز و حدود 130 کیلو کالری است.