دو نوع اصلی دستکش ایمنی چیست؟

دستکش های ایمنی برای بسیاری از صنایع ضروری است، اما چگونه می توان فهمید که از کدام یک استفاده کنید؟ دو نوع اصلی دستکش ایمنی وجود دارد. نوع اول یک دستکش بدون آستر است که برای مقاومت در برابر جذب مواد خطرناک با مواد شیمیایی درمان شده است.

نوع دوم با پنبه یا مواد جاذب دیگر پوشیده شده است و فقط باید زمانی استفاده شود که خطر تماس شیمیایی وجود داشته باشد. در این پست وبلاگ، ما هر دو نوع را با جزئیات مرور خواهیم کرد تا بتوانید دستکش ایمنی مناسب را برای نیازهای خود انتخاب کنید!

بیشتر بخوانید: گان یکبار مصرف بیمارستانی

دستکش های بدون خط رایج ترین نوع دستکش ایمنی هستند. در مقایسه با دستکش های آستردار، آن ها مهارت بیشتری را ارائه می دهند و کمتر روی لبه های تیز یا سطوح سخت مانند برخی پارچه ها گیر می کنند. آنها همچنین سطحی از محافظت در برابر مواد شیمیایی را ارائه می دهند که بهتر از عدم وجود تجهیزات محافظ است!

دستکش های PPE چیست و از چه چیزی شما را محافظت می کند؟

دستکش های PPE نوعی دستکش ایمنی هستند که از تماس پوست با مواد خطرناک محافظت می کنند. آنها معمولاً بدون آستر هستند و می توانند برای هر دو شرایط مرطوب یا خشک استفاده شوند. هنگام کار با اسیدها، بازها، مواد خورنده، عوامل اکسید کننده قوی و مواد رادیواکتیو (مگر در برخی شرایط باریک) نباید از آن استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: روتختی بیمارستانی

مزایای دستکش PPE

مزیت دستکش های PPE این است که ارزان و یکبار مصرف هستند، به این معنی که می توانید یک بار بدون نگرانی در مورد هزینه از آنها استفاده کنید. همچنین لازم نیست این دستکش ها را بشویید یا خشک کنید که باعث صرفه جویی در زمان می شود!

نقطه ضعف دستکش های ایمنی PPE این است که به اندازه برخی دیگر از انواع دستکش محافظ نیستند. این نوع دستکش های ایمنی فقط در برابر سطوح پایین خطرات شیمیایی محافظت می کنند و مقاومت زیادی در برابر شوک الکتریکی ایجاد نمی کنند.

بیشتر بخوانید: آستین یکبار مصرف نایلونی

توصیه‌شده‌ترین دستکش‌های ایمنی بدون پودر نیتریل، بدون لاتکس و غیراستریل هستند، زیرا محافظت فوق‌العاده‌ای در برابر مواد شیمیایی و موارد مختلف دیگر مانند پاتوژن‌های خونی، رنگ‌ها، روغن‌ها، اسیدها و بازها ارائه می‌کنند.

نوع مناسب دستکش را برای خود انتخاب کنید

اولین قدم این است که مطمئن شوید که می دانید چه نوع دستکش ایمنی برای کار شما بهترین کار را دارد. در مرحله بعد، باید از یک شرکت معتبر که مدتی است در این زمینه فعالیت داشته است، دستکش تهیه کنید، به این ترتیب، می توان به آنها اعتماد کرد. در نهایت، در صورت امکان، قبل از خرید دستکش را امتحان کنید تا از تناسب و محافظت مناسب اطمینان حاصل کنید.

بیشتر بخوانید: خرید کلاه یکبار مصرف آکاردئونی

بسیار مهم است که نوع مناسب را انتخاب کنید تا یک بار از آنها استفاده کنید بدون اینکه نگران هزینه باشید. همچنین لازم نیست این دستکش ها را بشویید یا خشک کنید که باعث صرفه جویی در زمان می شود!

دو نوع اصلی دستکش ایمنی نیتریل و وینیل هستند . نیتریل از لاستیک طبیعی ساخته شده است، به این معنی که مقاومت شیمیایی و دوام بهتری نسبت به وینیل دارد اما نمی تواند گرما را تحمل کند. در حالی که وینیل محافظت بیشتری در برابر شوک الکتریکی ایجاد می کند، اما دوام کمتری دارد و قدرت فیزیکی زیادی برای محافظت از شما در برابر بریدگی ایجاد نمی کند.

انواع اصلی دستکش های ایمنی

دستکش های ایمنی کار مقاوم در برابر مواد شیمیایی  از مواد خطرناکی محافظت می کند که می توانند از طریق پوست جذب شوند یا هنگام لمس آنها وارد بدن شوند. اینها شامل اسیدها، اکسید کننده ها، حلال ها، روغن ها، چربی ها (از جمله چربی حیوانی) و پراکسیدهای آلی با خنک کننده های مبتنی بر آب است.

دستکش ایمنی مقاوم در برابر مکانیکی ، که در برابر سایش یا بریدگی فلز و سایر اجسام تیز محافظت می کند. رایج ترین مواد مورد استفاده عبارتند از: لاستیک نیتریل (مصنوعی)، پلی اورتان، PVC، وینیل پلاستیک، پارچه پنبه ای با پوشش لاتکس. به گونه ای طراحی شده است که در برابر سوراخ شدن مقاوم باشد اما در برابر مواد شیمیایی مقاوم نباشد.

بیشتر بخوانید:  لباس پرسنل بیمارستان

دستکش های ایمنی عمومی  برای محافظت در برابر خطرات فیزیکی مانند بریدگی یا ساییدگی طراحی شده اند. اینها شامل مایعات فلزکاری (مانند روغن های برش)، پاک کننده های رنگ، حلال های چسب، ایزوپروپیل الکل می باشد. این مواد شیمیایی در صورت تماس با پوست مشکل خاصی ایجاد نمی کنند.

اگر با مواد شیمیایی خطرناک کار می کنید، قبل از پوشیدن دستکش حتما دست های خود را بشویید. این به کاهش خطر آسیب شیمیایی کمک می کند و پوست شما را از تحریک محافظت می کند. همچنین باید آنها را بعد از تماس با سطح یا ماده آلوده تمیز کنید تا بی مورد آن را در اطراف پخش نکنید. به این ترتیب می توانید کارکنان خود را ایمن و سالم نگه دارید.

بیشتر بخوانید: اسکراب زنانه آستین کوتاه

چرا از دستکش ایمنی استفاده کنید

– از عناصر خارجی و مواد شیمیایی که می توانند برای پوست مضر باشند محافظت می کند.

-از سوراخ‌ها، بریدگی‌ها یا ساییدگی‌هایی که ممکن است هنگام دست زدن به ابزارهای تیز برای مدت طولانی توسط کارمند رخ دهد، محافظت کنید. هنگام استفاده از دستکش ایمنی هنگام برش چوب، کارگر در صورت لیز خوردن دستش از روی تیغه اره محافظت می شود.

-محافظت در برابر شرایط آب و هوایی سرد تجهیزات ایمنی مانند این برای محافظت از دستان کارگران برای جلوگیری از صدمات احتمالی ناشی از کار حیاتی است.

-از جذب احتمالی مواد خطرناک جلوگیری می کند و وارد پوست می شود.

بیشتر بخوانید: گان شیردهی

-دستگیری بدون لغزش روی وسایل و تجهیزات سخت و همچنین محافظت در برابر باران یا برف هنگام کار در فضای باز.

محافظت در برابر سایش ناشی از گرفتن و دست زدن به ابزار تیز. به عنوان مثال، هنگامی که یک کارگر از یک فایل برای صاف کردن لبه های ناهموار لوله های فلزی استفاده می کند.

-به عنوان محافظ ضد ضربه و ضد لرزش عمل می کند. لرزش مداوم می تواند به سلول های نواحی حساس دست آسیب برساند، به رگ های خونی آسیب برساند، باعث درد طولانی مدت مفاصل و عضله شود و منجر به ناتوانی طولانی مدت شود.

– برای جلوگیری از تماس با مواد و مواد خطرناک مانند سرب، اسید یا حلال هایی که می توانند باعث بیماری های پوستی مانند درماتیت (نوعی اگزما) شوند، محافظت می کند.

-در برابر آلودگی مواد و باکتری های مضر روی سطوح آلوده محافظت می کند و در صورت بروز آسیب از عفونت جلوگیری می کند.

-از عفونت احتمالی باکتری‌هایی که ممکن است پس از دست زدن به زباله‌ها، مواد شیمیایی یا سایر مواد مضر روی دست‌هایشان باشد، جلوگیری می‌کند.