انواع مختلف دستکش های محافظ (بر اساس خطرات مختلف) از جمله الزامات عمومی

هنگام انتخاب دستکش های محافظ، مهم است که اطمینان حاصل شود که دستکش انتخاب شده برای کار انجام شده و مواد مورد استفاده مناسب است.

بی ضرر بودن مواد

دستکش های محافظ در صورت استفاده معمولی نباید برای کاربر مضر باشند. مواد استفاده شده نباید بر سلامت کاربر تأثیر بگذارد. اطلاعات مربوط به مواد آلرژیک احتمالی باید توسط سازنده ارائه شود. با توجه به این نیاز، دستکش باید از نظر وجود مواد مضر آزمایش شود.

PH مواد دستکش باید بیشتر از 3.5 و کمتر از 9.5 باشد. محتوای کروم-VI باید طبق روش آزمایش مشخص شده در ISO 17075 تعیین شود. محتوای کروم VI در چرم نمی تواند بیش از 3 میلی گرم در کیلوگرم باشد.

آزمایش های دیگر بر روی موادی مانند نیکل و وجود دی متیل فرمامید انجام می شود. برای برخی از مواد شیمیایی مورد بحث، ممکن است مقادیر حدی در استانداردهای اروپایی یا در دستورالعمل ها و مقررات مختلف اروپایی وجود داشته باشد.

قبل از خواندن ادامه مطلب اسکراب زنانه آستین کوتاه را بخوانید.

 

تمیز کردن

تمام آزمایشات در استانداردهای مربوط به دستکش های محافظ باید روی دستکش های استفاده نشده انجام شود در صورتی که چیز دیگری مشخص نشده باشد. اگر تمیز کردن در دستورالعمل استفاده مشخص شده باشد، آزمایش‌ها باید قبل و بعد از تمیز کردن انجام شود و سطح عملکرد هر آزمایش خاص تأثیر منفی نداشته باشد. شایان ذکر است که تمیز کردن یک موضوع بسیار پیچیده است، به ویژه برای دستکش های محافظ شیمیایی. استفاده و تمیز کردن ممکن است تأثیر عمده ای بر عملکرد دستکش های استفاده مجدد داشته باشد.

خواص الکترواستاتیک

دستکش های در نظر گرفته شده برای استفاده در محیط های کاری که در آن خطر آتش سوزی یا انفجار وجود دارد باید از نظر خواص الکترواستاتیکی مطابق با EN 16350 آزمایش شوند. این دستکش ها با پیکتوگرام خواص الکترواستاتیک مشخص شده اند.

بیشتر بخوانید: کلاه پرستاری پارچه ای

اندازه های دستکش

10 اندازه دستکش (سایزهای 4 تا 13) در استاندارد تعریف شده است که در جدول 1 ارائه شده است.

جدول 1 – اندازه دستکش

اندازه دستکشدور دست بر حسب میلی مترطول دست بر حسب میلی متر فاصله بین مچ دست و نوک انگشت میانی
4101<160
5127<160
6152160
7178171
8203182
9229192
10254204
11279215
12304> 215
13329> 215

 

انتقال و جذب بخار آب

در صورت امکان، دستکش های محافظ باید اجازه انتقال بخار آب را بدهد. در صورت نیاز، دستکش های چرمی باید حداقل 5 میلی‌گرم بر (سانتی‌متر مربع × ساعت) بخار آب بر اساس روش آزمون ISO 14268 داشته باشند. برای دستکش‌های نساجی، مقاومت بخار آب باید کمتر یا مساوی 30 متر باشد. 2 · Pa/W، بر اساس روش تست ISO 11092.

مهارت

مهارت یک دستکش به ویژگی هایی مانند ضخامت مواد دستکش و خاصیت ارتجاعی آن بستگی دارد. EN ISO 21420 نیاز به یک آزمایش عملی برای تعیین مهارت دارد. آزمایش کننده ای که دستکش را می پوشد باید پین های آزمایشی ویژه ای را با قطرهای مشخص (5 تا 11 میلی متر) انتخاب کند. سطح عملکرد توسط پین با کمترین قطر قابل بلند شدن تعریف می شود. سطوح عملکرد از 1 تا 5 متغیر است.

علامت گذاری

استانداردهای اروپایی برای تجهیزات حفاظت فردی (PPE) مطابقت آن را با الزامات بهداشتی و ایمنی ضروری مقررات تجهیزات حفاظت فردی اتحادیه اروپا نشان می دهد. فقط تجهیزاتی که این الزامات را دارند واجد شرایط داشتن نشان CE هستند و برای استفاده در اتحادیه اروپا فروخته می شوند. با در نظر گرفتن طیف وسیعی از فعالیت‌های انجام شده در محل‌های کار مختلف و همچنین خطرات مرتبط، دستکش‌هایی که برای حفاظت طراحی شده‌اند باید الزامات خاص تعریف شده در مقررات 2016/425/EU و استانداردهای هماهنگ اروپایی را برآورده کنند.

بیشتر بخوانید: قیمت کاور دست پلاستیکی

دستکش

هر دستکش محافظ باید با اطلاعات زیر مشخص شود:

  • نام سازنده یا نماینده مجاز او؛
  • نام دستکش (نام تجاری یا کد)؛
  • اندازه؛
  • تاریخ ساخت (ماه و سال)
  • پیکتوگرام های مربوطه و سطوح عملکرد مربوطه
  • پیکتوگرام اطلاعاتی به عنوان اطلاعات در دستورالعمل استفاده.

علامت گذاری باید برای عمر مفید قابل پیش بینی دستکش قابل مشاهده، خوانا و غیر قابل حذف باشد. هیچ علامت گیج کننده دیگری نباید اضافه شود. اگر امکان علامت گذاری روی دستکش وجود ندارد، باید علامت گذاری روی بسته بندی چسبانده شود.

بیشتر بخوانید:  رول ملحفه روتختی بیمارستان

اطلاعات ارائه شده توسط سازنده

حداقل اطلاعات زیر باید با هر دستکش محافظ ارائه شود. علاوه بر این، در صورت درخواست باید اطلاعات بیشتری در دسترس باشد:

  • نام و آدرس کامل سازنده یا نماینده مجاز او؛
  • تعیین دستکش؛
  • اطلاعات در مورد محدوده اندازه موجود؛
  • ارجاع به استاندارد(های خاص اروپایی)؛
  • پیکتوگرام(های) که دسته بندی خطر را به همراه سطوح عملکرد نشان می دهد.
  • یک توضیح اساسی برای کمک به درک سطوح عملکرد مربوطه، و نشان دادن استاندارد(هایی) که آنها به آن ارجاع می دهند.
  • دستورالعمل استفاده؛
  • اشاره به استاندارد(هایی) که به آن ارجاع می دهند.

دستکش های محافظ در برابر خطرات مکانیکی

الزامات، روش های آزمایش، علامت گذاری و اطلاعات کاربر را برای دستکش های محافظ در برابر خطرات مکانیکی مشخص می کند. دستکش بر روی 6 خاصیت محافظتی آزمایش شده است. سطوح عملکرد برای هر یک از این ویژگی ها تعریف شده است.