پزشکان طب سنتی و عامیانه قارچ های زنگوله‌شکل

قارچ، غذایی که اغلب مورد توجه قرار نمی گیرد، هزاران سال است که خورده شده و به عنوان دارو استفاده می شود، پزشکان طب سنتی و عامیانه قارچ‌های زنگوله‌شکل را به‌خاطر خواص درمانی و پاک‌کنندگی‌شان می‌ستایند.

همه انواع قارچ صدفی خوراکی ها کالری و چربی کمی دارند و حاوی مقادیر کمی فیبر و مواد مغذی مختلف هستند، شاید خواص جالب‌تر قارچ‌ها مواد گیاهی غیرمغذی آن‌ها باشد – پلی‌ساکاریدها، ایندول‌ها، پلی فنول‌ها و کاروتنوئیدها که در آن‌ها مطالعات سلولی و حیوانی اثرات آنتی‌اکسیدانی، ضد التهابی و ضد سرطانی را نشان داده‌اند.

همچنین سرآشپزها به دلیل قارچ صدفی پرورشی وجود اسید آمینه ای به نام گلوتامات که در گوشت ها، ماهی، پنیرها و سوپ های در حال جوشیدن نیز یافت می شود، توسط سرآشپزها به دلیل توانایی آنها در ایجاد طعم های غنی خوش طعم به نام اومامی شناخته می شوند.

اگرچه قارچ دکمه ای خوراکی یک سبزی محسوب می شود، اما نه غذای گیاهی است و نه حیوانی، آنها نوعی قارچ هستند که حاوی ماده ای به نام ارگوسترول است که ساختاری مشابه کلسترول در حیوانات دارد.

ارگوسترول می تواند با قرار گرفتن در معرض نور ماوراء بنفش به ویتامین D تبدیل شود، قارچ ها از نظر ظاهری با بیش از 10000 نوع شناخته شده متفاوت هستند، اما به طور کلی آنها را با ساقه، کلاهک گرد گوشتی و آبشش های زیر کلاه متمایز می کنند، چین و ایالات متحده در میان پنج تولیدکننده برتر قارچ در سراسر جهان هستند.

از آنجایی که قارچ صدفی که در سوپرمارکت‌ها به فروش می‌رسند معمولاً در محیط‌های تاریک و کنترل‌شده در داخل خانه پرورش می‌یابند، حتی حاوی مقدار کمی ویتامین D هستند.

اما برخی از تولیدکنندگان قارچ‌ها را در معرض نور ماوراء بنفش (UV) قرار می‌دهند تا محتوای ویتامین D آن‌ها را افزایش دهند، چه در اثر نور طبیعی خورشید یا یک UV لامپ سپس ماده ای در قارچ به نام ارگوسترول ویتامین D2 (ارگوکلسیفرول) تولید می کند، شکلی که فقط در گیاهان یافت می شود.

  • منابع:
    1. Mushrooms
  • تبلیغات: 
    1. ساخت شیر آبی که از ضایعات تلفن همراه تولید شده است
    2. تیراندازی پسر بچه سه ساله از زیر پتو
    3. پزشکی که با استفاده از تجهیزات دندان پزشکی توانست ازدواج کند
    4. راهکار فرمانده ارتش برای سرکوب اغتشاشگران