نوشیدن قهوه ممکن است مواد شیمیایی ناخواسته در نوشیدنی شما را کاهش دهد

دکتر اوما نایدو – روانپزشک تغذیه و عضو هیئت علمی دانشکده پزشکی هاروارد – در طول تحقیقات خود در مورد قهوه دریافت که مصرف آن در حد متعادل بیشتر از مضرات آن عوارض جانبی خوب دارد.

او به CNBC گفت: “دو تا چهار فنجان در روز یا کمتر از 400 میلی گرم کافئین توصیه می شود. نوشیدن دانه های قهوه تازه آسیاب شده و بو داده تیره ممکن است مواد شیمیایی ناخواسته در نوشیدنی شما را کاهش دهد.”

عوارض جانبی قهوه ترک تلخ نامطلوب مانند اضطراب، بی خوابی، مشکلات گوارشی، تحلیل عضلانی، اعتیاد، فشار خون بالا، ضربان قلب سریع، خستگی، تکرر ادرار و فوریت، تنها زمانی رخ می دهد که شما در دوزهای بالاتر نوشیدنی مصرف کنید.

به خاطر داشته باشید که قهوه ترک لایت برای همه مناسب نیست، بنابراین تصمیم گیری در مورد میزان مصرف کافئین نیز به تحمل خود فرد بستگی دارد. اگر قهوه پس از مصرف آن به معده شما احساس لرزش می دهد، ممکن است ایده خوبی باشد که فنجان آن را زمین بگذارید. قبلاً همه اینها را در مورد اینکه قهوه چقدر می تواند برای شما مضر باشد شنیده اید، اما قسمت های خوب آن چطور؟ تحقیقات نشان می دهد که مقدار زیادی آنتی اکسیدان دارد.

آنتی اکسیدان ها مهم هستند زیرا از سلول های شما در برابر رادیکال های آزاد محافظت می کنند و ممکن است از رگ های خونی مغز در برابر انسداد محافظت کنند – خطر ابتلا به سکته مغزی را کاهش می دهند.

قهوه جاکوبز همچنین ممکن است خطر ابتلا به چندین نوع سرطان را کاهش دهد.

به طور کلی، کافئین سطح سروتونین را افزایش می دهد، که به تحریک مغز و تمرکز بیشتر شما کمک می کند. این برای دانش‌آموزانی مفید خواهد بود که از طریق یک شب تجدید نظر به کار می‌آیند.

 قهوه کلاسیک ممکن است از بیماری های تهدید کننده زندگی جلوگیری کند
دکتر سیموس ویلتون، متخصص قلب در پزشکی جان هاپکینز می گوید: «مصرف قهوه در حد اعتدال با کاهش خطر نارسایی قلبی، دیابت نوع دوم و بیماری عروق کرونر قلب مرتبط است.

  • منابع:
    1. Students, is coffee good for you? Here’s what the science says
  • تبلیغات: 
    1. چگونه می توانیم ربات های مخرب را شناسایی کنیم؟
    2. محصولی که مسیر خوشبختی شما را هموار می کند
    3. نابودی کره زمین در سال 1404!
    4. استفاده از مس برای تولید کود شیمیایی