افزودن چای ماسالا فله ای به دمنوش نوعروسان هندی سبب خوش بختی آنها می شود

آسیب اکسیداتیو به بیومولکول ها در آسیب شناسی چندین بیماری مزمن، از جمله CVD، سرطان ها و بیماری های عصبی دخیل بوده است.

بسیاری از مطالعات نشان داده‌اند که پلی‌فنول‌های چای آنتی‌اکسیدان‌های مؤثری هستند و از بین‌برنده‌های گونه‌های فعال اکسیژن در شرایط آزمایشگاهی هستند.

آنها همچنین ممکن است به‌طور غیرمستقیم به‌عنوان آنتی‌اکسیدان از طریق اثراتشان بر ژن‌ها و فعالیت‌های آنزیمی مرتبط با پاتوژنز بیماری‌های مزمن عمل کنند.

مطالعات انسانی افزایش ظرفیت آنتی‌اکسیدانی پلاسما را به دنبال مصرف چای ماسالا فله ای و همچنین کاهش نشانگرهای زیستی مانند پراکسیداسیون لیپیدی نشان می‌دهد.

و آسیب DNA به دنبال مصرف مکمل چای در افراد در معرض خطر CVD. یک کارآزمایی تصادفی‌سازی و کنترل‌شده روی سیگاری‌های شدید، که به مدت چهار ماه چهار فنجان در روز چای سبز بدون کافئین، چای سیاه یا آب مصرف می‌کردند، نشان داد که فقط چای سبز باعث کاهش 8 هیدروکسی‌دئوکسی گوانوزین ادراری می‌شود که نشانگر آسیب اکسیداتیو DNA است. یک عملکرد آنتی اکسیدانی محافظ چای سبز.

به طور مشابه، یک کارآزمایی کنترل شده تصادفی سه ماهه از شرکت کنندگان چاق که عصاره چای سبز (379 میلی گرم در روز) مصرف کردند، افزایش قابل توجهی در وضعیت آنتی اکسیدانی پلاسما و همچنین کاهش BMI و دور کمر نشان داد.

در مقایسه با گروه کنترل. به طور کلی، در حالی که پلی فنول های چای سبز و چای سیاه هر دو فعالیت آنتی اکسیدانی نشان می دهند، چای سبز محافظت آنتی اکسیدانی بیشتری ایجاد می کند، همانطور که در این مطالعات بالینی نشان داده شد.

8 گزارش‌های منتشر شده توسط آزمایشگاه داده‌های مغذی USDA نشان می‌دهد که روش‌های پردازش مانند کافئین‌زدایی، محتوای EGCG در چای سبز دم‌شده را که تقریباً 26 میلی‌گرم در 100 گرم چای دارد در مقایسه با چای دم‌شده کاملاً کافئین‌دار، به شدت کاهش می‌دهد. تقریباً 70 میلی گرم در 100 گرم چای.

9 کاهش مشابهی از ترکیبات زیست فعال چای سبز در چای سبز آماده (تقریباً 4 میلی گرم در 100 گرم چای) در مقایسه با چای تازه دم شده شناسایی شده است. چای سیاه همچنین در مقایسه با چای معمولی و کاملاً کافئین دار (تقریباً 81 میلی گرم در 100 گرم چای) بدون کافئین (تقریباً 49 میلی گرم در 100 گرم چای) کاهش قابل توجهی از تآروبیگین ها را نشان می دهد.

به طور مشابه، فرآوری پودر چای فوری در مقایسه با چای سیاه معمولی منجر به از دست دادن تآروبیگین ها (تقریباً 24 میلی گرم در 100 گرم چای) می شود. .