خواص کنجد قهوه ای که از قلب محافظت می کنند

یک مطالعه در سال 2019 در ایران نشان داد که مصرف مکمل سسامین باعث کاهش بیومارکرهای التهابی در زنان مبتلا به آرتریت روماتوئید می شود.

آنهایی که در گروه سسامین بودند نیز درد کمتری را نسبت به کسانی که دارونما دریافت کردند گزارش کردند.

متاآنالیز 2021 از هفت مطالعه در مورد اثرات ضد التهابی مصرف کنجد نشان داد که خوردن دانه کنجد برخی از نشانگرهای زیستی التهابی را کاهش می دهد.

مقاله با فراخوانی برای تحقیقات خواص کنجد قهوه ای به پایان می رسد.

مشخص نیست که آیا این اثرات از طریق مصرف دانه‌ها، روغن یا مکمل‌ها آشکارتر و گسترده‌تر خواهد بود یا خیر.

مانند تقریباً هر مطالعه تغذیه ای که تاکنون نوشته شده است.

به نظر می رسد که دانه های کنجد از قلب محافظت می کنند

ظاهراً لیگنان سسامین کارهای زیادی را در اینجا انجام می دهد.

همانطور که یک مطالعه بیان کرد، شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد این ترکیب «ضد فشار خون، ضد آتروژن، ضد ترومبوز، ضد دیابت و ضد چاقی» است، که برای شنیدن آواز بیگ برد و المو پول خوبی پرداخت می‌کنم.

یک دوئت، با زویی که برای بقیه ترجمه می‌کند: «در برابر فشار خون بالا، در برابر صدمات به دیواره رگ‌های خونی، در برابر لخته‌های خون خطرناک، در برابر دیابت، و در برابر افزایش وزن بیش از حد.»

یک مطالعه کوچک در سال 2014 روی مردان مبتلا به آرتروز زانو دریافت که 40 گرم دانه کنجد در روز کلسترول کل و به طور قابل توجهی کلسترول LDL (“بد”) آنها را کاهش می دهد.

روغن کنجد آن آزمایش را نیز با موفقیت پشت سر گذاشت و سطح LDL را کاهش داد و در عین حال سطح کلسترول خوب HDL را در انسان و موش آزمایشگاهی، موش و خرگوش حفظ کرد. (دیدگاه ما در مورد استفاده از حیوانات در تحقیقات پزشکی در اینجا است.)

دانه های کنجد ممکن است با سرطان مبارزه کند، تا حدی به لطف لیگنان های قوی آنتی اکسیدانی سسامین و سزامول.

و برادر بزرگ سزامولین، سزامولین، باعث القای آپوپتوز (فرآیندی که در آن سلول‌های آسیب‌دیده اساساً برای سلامت ارگانیسم خود تخریب می‌شوند؛ چیزی که در سلول‌های سرطانی کار نمی‌کند) در سرطان خون، لنفوم و سلول‌های سرطانی روده بزرگ را القا می‌کند.

  • منابع:
    1. Sesame seeds may also fight cancer