طراحی یخچال صنعتی تهران ممتاز که بدون برق کار می کند

همانطور که از نام آن گرفته شده است به معنای محلی است که در آن سرما تولید می شود و برای نگهداری محصولات استفاده می شود.

این مواد اغلب شامل مواد غذایی، محصولات کشاورزی، پروتئین ها و محصولات دارویی است، اگرچه در بسیاری از صنایع دیگر مانند صنایع شیمیایی و نظامی، ممکن است به اتاقک های سرد نیز نیاز باشد.

برخی از یخچال های صنعتی مانند یخچال صنعتی تهران ممتاز قابل حمل و برخی از آنها ثابت هستند.

از گذشته های بسیار دور، بشر از یخچال برای نگهداری مواد غذایی استفاده می کرد، دور زدن برخی از محصولات غذایی در خاک یا نگهداری این محصولات در کولرها.

استفاده از قالب های برفی و یخ طبیعی یکی از نمونه هایی است که در این زمینه می توان به آن پرداخت، اما با پیشرفت تکنولوژی، صنعت به سمت ساخت وسایل خنک کننده نیز کشیده شد.

در اواخر قرن نوزدهم اولین دستگاه ها ساخته شدند، در این دستگاه ها از آمونیاک یا گاز آب برای تولید سرما استفاده می شد.

بعداً در دهه‌های قرن بیستم، گازهای پایانی نیز گرفته شد، این گاز بدون بو بود که عملکرد ایده آلی در ایجاد چرخه های ویرانگر داشت.

در ضمن مشکلی مثل مسمومیت وجود نداشت، ورود گاز به صنعت پروفیلاکتیک باعث گسترش این صنعت شده و اولین یخچال های صنعتی و خانگی نیز از این طریق تولید می شوند.

اما در سال 1985 در قراردادی به نام قرارداد وین اعلام شد که به دلیل مشکلات زیست محیطی کشورهای تشکیل دهنده چرخه های کریستالی استفاده از گازهای آزاد را محدود خواهند کرد.

همین عامل باعث شده تا شرکت های سازنده به سراغ گازهای مبرد دیگر بروند و گازهای مبرد متفاوتی با فرمول های شیمیایی متفاوت تولید کنند.

اگرچه ساخت چرخه های تبرید در اواخر قرن نوزدهم آغاز شد، اما بیش از سی سال طول کشید تا اولین ماشین های سرد به طور رسمی ساخته شوند.