با لنت ترمز امکو 206 خودروی خود را برای همیشه بیمه کنید

به بیان ساده ترمزهای دیسکی با روتورها تماس پیدا کرده و باعث کاهش اصطکاک لازم برای کاهش یا توقف خودرو می شود پس شما به یک لنت ترمز امکو 206 باکیفیت نیاز دارید.

این اجزا بخشی از یک سیستم به هم پیوسته هستند، فرآیندی که به عملکرد موفقیت آمیز و ایمن هر یک از بخش های آن بستگی دارد.

هنگامی که پدال ترمز را فشار می دهید، سیلندر فعال می شود که مایع را از طریق کانال ها به سمت کالیپرها می فرستد.

دومی روی لنت ترمز قرار می گیرد.

لنت ترمز به روتور (یک جزء اساسی در انتقال نیرو در موتورها) فشار وارد می کند که مستقیماً به هر چرخ متصل است.

این فشار باعث ایجاد اصطکاک لازم برای کاهش یا توقف خودرو می شود.

هنگامی که روتور متوقف می شود، چرخ ها نیز متوقف می شوند.

هنگامی که پای خود را از روی پدال ترمز بردارید، می توانید کل فرآیند را برعکس کنید: لنت های ترمز آزاد می شوند، مایعات به خطوط برمی گردند و لاستیک ها دوباره حرکت می کنند.

انواع لنت ترمز
نوع لنت ترمز در وسیله نقلیه شما می تواند بر مدت زمان آن تأثیر بگذارد:

لنت های ترمز ارگانیک معمولا کم هزینه ترین هستند، اما کمترین عمر را دارند.

لنت ترمزهای فلزی کم می توانند پر سر و صدا باشند، اما عمر کمی طولانی تری نسبت به لنت های ارگانیک دارند.

نیمه فلزی ها کاربرد بیشتری نسبت به نمونه های قبلی دارند.

لنت های ترمز سرامیکی نسبت به سایر مواد دوام بیشتری دارند و در برابر سایش بسیار مقاوم تر هستند.

به همین دلیل گرانتر از موارد ذکر شده در بالا هستند.

چگونه بفهمیم لنت ترمز مشکل دارد؟

برخی صداها و احساسات می توانند نشانه های بالقوه مشکلات لنت ترمز باشند. شما باید هوشیار باشید و به موارد زیر توجه کنید:

اگر هنگام رانندگی صدای جیغ و بلندی می شنوید، می تواند به این معنی باشد که زمان بازرسی فرا رسیده است.

لنت های فرسوده باعث آسیب به سایر قسمت های سیستم می شوند و در نهایت منجر به تعمیرات بزرگتر و گران تر می شوند.

تکان خوردن در فرمان یا پدال ترمز می تواند بسیار ناخوشایند باشد، به این معنی که سیستم سعی دارد چیزی را به شما بگوید.

این مشکلات می تواند ناشی از فرسودگی لنت ترمز باشد که به دلیل اصطکاک بین فلزات باعث آسیب به روتور نیز می شود.

اگر در هنگام ترمزگیری احساس کردید خودرو به یک طرف خم شده است، قطعاً مشکلی وجود دارد.

سایش ناهموار لنت می تواند ناشی از عدم تعادل در اثربخشی ترمز باشد که باید بررسی و اصلاح شود.