هواکش مرغداری صنعتی موجب افزایش قیمت مرغ شد

حفظ اتمسفر مناسب از نظر کیفیت هوای داخلی، میزان رطوبت نسبی، دما، یکنواختی آن در سراسر خانه و مقدار CO2 که امکان رشد بهینه حیوانات را فراهم می کند.

بستر (تخت) با کیفیت که برای حیوانات راحت باشد و به آنها آسیبی نرسد.با هواکش مرغداری صنعتی ایده آل دستیابی به هر هدف با حداقل مصرف انرژی ممکن است، هم در انرژی مورد استفاده برای استخراج هوا – فن ها – و هم در انرژی مورد استفاده برای گرمایش.

 

بعداً با پیدایش انبارهای بسته، سیستم‌های تهویه عرضی ظاهر شدند که در آن هوا از یک طرف انبار از طریق پنجره‌هایی که در دهانه آنها تنظیم می‌شود و تعدادی فن در دیوار مقابل وارد می‌شود، همه اینها توسط یک خودکار کنترل می‌شود. یا کامپیوتر کنترل آب و هوا.

با ظاهر شدن انبارهای تهویه طولی که در آن هوا از دو طرف انبار وارد شده و از یکی از نماها خارج می شود، مشخص شد که این نوع تهویه برای تابستان بسیار مناسب است، زیرا می تواند سرعت هوای بالایی ایجاد کند.

برای حداقل تهویه تنظیم به اندازه کافی بسیار دشوار است و باعث ایجاد اختلاف دما در سرتاسر انبار و همچنین جریان های هوای ناخواسته در سنین پایین و/یا در زمستان می شود.

به عنوان راه‌حلی برای مشکلات اختلاف دما در سرتاسر انبار و جریان‌های هوای ناخواسته، استخراج هوا در حداقل تهویه‌ها با استفاده از دودکش‌ها ایجاد شد که هوای مرکز انبارها را می‌گیرد یا وارد می‌کند که مزایای زیادی نسبت به آن دارد.