موز خشک کیلویی بخورید تا لاغر شوید

ویتامین B6 موجود در موز خشک به تقویت سنتز آنتی بادی در بدن کمک می کند. موز خشک همچنین حاوی نیاسین، ریبوفلاوین و تیامین است.

این مواد به افزایش تولید انرژی از دریافت غذا کمک می کنند. موز خشک نیز منبع خوبی از فیبر است. فیبر سلامت روده بزرگ را بهبود می بخشد، یبوست را تسکین می دهد و به حرکت راحت تر و موثرتر روده کمک می کند.

قند موجود در موز خشک کیلویی بسیار کم تر از موز تازه است. علیرغم مزایای فراوان مصرف میوه های خشک، معایبی نیز در ارتباط با این محصولات وجود دارد. شاید یکی از تنها آسیب های مرتبط با خشک کردن میوه ها این باشد.

که خشک کردن میوه باعث افزایش محتوای کالری میوه می شود در واقع، یک موز کم آب می تواند حدود دو برابر بیشتر از یک موز تازه کالری داشته باشد.

گرمای موجود در فرآیند کم آبی چیزی است که ارزش غذایی میوه را کمی به خطر می اندازد. ویتامین C در هنگام خشک شدن بسیار مستعد تخریب است.

در حالی که کلسیم و پتاسیم ممکن است در طول فرآیند خشک کردن آسیب ببینند، مواد دیگر مانند آهن و فیبر تا حد زیادی تحت تأثیر گرما باقی می‌مانند.

با این حال، کاستی‌های خشک‌کردن همرفتی در هوای گرم، دوره خشک‌کردن بسیار طولانی، مصرف انرژی بالا، مشکلات آلودگی، راندمان انرژی پایین و هزینه‌های بالا است که برای صنایع غذایی مطلوب نیست.

اما تمایل به کاهش مشکلات فوق و همچنین دستیابی به یک فرآیند حرارتی سریع و موثر، منجر به استفاده از روش‌های حرارتی مایکروویو و دی الکتریک برای خشک کردن موز شد.

این روش های خشک کردن دارای مزایای متعددی مانند سرعت خشک شدن بیشتر، زمان خشک کردن کوتاه تر، کاهش مصرف انرژی و کیفیت بهتر محصولات خشک در مقایسه با خشک کردن همرفتی در هوای گرم است.