مشخصات اسید چرب مطلوب و محتوای چربی کم گوشت شترمرغ

منابع غذایی جایگزین که از تغذیه گوشت شتر مرغ مشهد سالم انسان حمایت می کنند، تقاضای زیادی دارند، گوشت شترمرغ به عنوان گوشت بدون چربی با چربی عضلانی کم (5/0 درصد) و میزان کلسترول برای این منظور مناسب است.
گوشت شترمرغ به دلیل جایگاه یک محصول لذیذ و قیمت بالای آن، معمولاً توسط ثروتمندان خریداری می شود، در مقایسه با گوشت گاو و طیور، گوشت شترمرغ دارای مشخصات اسید چرب مطلوب و محتوای چربی کم است و با طعم و لطافت مانند گوشت گاو مشخص می شود.
طبق گفته‌های Balog و Almeida [4]، مصرف‌کنندگان شترمرغ را به گوشت شتر مرغ صادراتی ترجیح می‌دهند زیرا محتوای چربی داخل عضلانی آن کم است.
اگرچه محصول اصلی صنعت گوشت شترمرغ است، پوست، روغن و پرها نیز فرآوری می شوند، تولید گوشت شترمرغ بین 12 تا 15 هزار تن است که 60 درصد آن از آفریقای جنوبی می آید.
تولیدکنندگان عمده آفریقای جنوبی، ایالات متحده آمریکا، استرالیا، اسپانیا، لهستان و خاورمیانه هستند، صنعت گوشت شترمرغ عمدتاً گوشت تازه از جمله گوشت استیک و همبرگر و همچنین کالاهای خشک تولید می کند.
مجارستان شترمرغ زنده و گوشت شترمرغ یزد (تقریباً سه هزار پرنده ذبح شده در سال) را به فرانسه صادر می کند، گوشت شترمرغ نیز توسط مصرف کنندگان محلی و رستوران های پایتخت خریداری می شود.
نوار بیرونی، صدف، نوک، پای بیرونی، مدال و بادبزن از با ارزش ترین برش های گوشت بدون چربی محسوب می شوند.
در مجارستان، نوار بیرونی و پنکه به صورت خلاء بسته بندی شده به صورت گوشت خام یا دودی یا پروشوتوی خرد شده فروخته می شود، از صدف برای تهیه رب و از نوک و پای بیرونی آن برای تهیه سوسیس و کالباس استفاده می شود.
  • منابع:
    1. Preliminary Study of Slaughter Value and Meat Characteristics of 18 Months Ostrich Reared in Hungary
  • تبلیغات: 
    1. با دستان خالی میلیاردر شوید.
    2. ساخت ماشین زمان با استفاده از تجهیزات دندان پزشکی
    3. چگونه رتبه یک کنکور بگیرید از زبان رتبه اولی
    4. آیا در رم باستان شیشه وجود داشت