ماسک فیلتردار پزشکی، بهترین ماسک پیشگیری کننده در برابر آنفولانزا، سرماخوردگی و کرونا ویروس

چگونه از بروز بیماری سرماخوردگی و آنفولانزا جلوگیری کنیم؟!

بیماری های آنفلوانزا، سرماخوردگی، کرونا و اهمیت داشتن ماسک تنفسی به هنگام بیماری

بیماری های آنفلوانزا، سرماخوردگی، کرونا ویروس، در یکسال گذشته معضلی شده است که بیشتر به دلیل عدم رعایت نکات بهداشتی و همچنین عدم استفاده شخصی بیمار از ماسک تنفسی سوپاپ‌ دار مخصوص به خود، به سایر افراد سالم نیز بیماری ویروسی خود را سرایت می دهد.

همه ساله نیز با شروع فصل سرما، بیماری های نام آشنایی مانند آنفلوانزا هم مانند مهمانی ناخوانده دچار مردم می‌ شود.

همه ما نیز حداقل یک بار هم که شده درگیر این بیماری نام آشنا شده‌ ایم و آنفلوانزا نیز از آن گونه بیماری‌ هایی می باشد که نمی‌ توان گفت کسی تاکنون به آن مبتلا نشده و در معرض ابتلا به آن قرار نگرفته یا نباشد.

بیماری‌هایی پمانند سرما خوردگی، آنفلوانزا (Flu) به علت مسری بودن خود، با سرعت در بین مردم پخش شده و عده زیادی را درگیر این ویروس های مسری می کنند.

آنفلوانزا یا همان سرماخوردگی شدید نیز گاها ممکن است پیشرفت کرده و به خطری جدی و مرگبار بویژه برای اطفال و افراد مسن (کودکان و سالمندان) تبدیل گردد.

در صورتی که به راحتی می توان این بیماری را تشخیص و در زمان خود آن را کنترل کرد و قبل از دچار شدن به این بیماری مسری، با استفاده از تجهیزات حفاظتی-تنفسی مانند ماسک های تنفسی سوپاپ‌ دار به مقابله با این بیماری رفت.

به راحتی می توان این بیماری را تشخیص و در زمان خود آن را کنترل کرد فقط اگر قبل از دچار شدن به این بیماری مسری، با استفاده از تجهیزات حفاظتی-تنفسی مانند ماسک های تنفسی سوپاپ‌ دار به مقابله با این بیماری رفت.

نظافت فردی و اجتماعی

شاید پس از خواندن این تیتر برایتان سوالی بوجود آمده که منظور از نظافت اجتماعی چیست؟ همان گونه که نظافت فردی برای هر انسان امری لازم الاجرا است، نظافت اجتماعی نیز بسیار مهم می باشد.

نظافت اجتماعی شامل چه رفتارهایی می‌شود؟ به تعدادی از آن ها در زیر اشاره شده است:

  • استفاده از ماسک تنفسی سوپاپ‌ دار در مکان‌ های عمومی و شلوغ مانند اتوبوس، مترو و تاکسی.
  • در سریع‌ ترین زمان ممکن برای درمان بیماری خود اقدام لازم را انجام دهید و درمان خود را به تعویق نیندازید که یک بیماری ساده هم ممکن است در طولانی مدت به یک بیماری مزمن و غیر قابل درمان تبدیل گردد؛ همچنینخاطر داشته باشید که سرماخوردگی مادر بیماری های دیگر است.
  • به همراه داشتن و استفاده از دستمال کاغذی یکبار مصرف در کنار ماسک های تنفسی (ترشحات و بزاق آلوده که در اثر عطسه یا سرفه ممکن هست در هوا پراکنده شوند؛ حتما پس از استفاده آن را به داخل کیسه‌ های زباله یا کیسه های نایلونی قرار بدهید و آن را معدوم کنید)
  • در روزهای ابتدای ابتلا به بیماری حتی الامکان از حضور در اجتماع و در کنار خانواده بودن خود، خودداری کنید.
  • اگر کودک در حال تحصیل دارید از فرستاند او به مدرسه خودداری کنید؛ والدین عزیز این نکته را بدانند (کودکان توانایی رعایت نظافت فردی را به صورت کامل ندارند و دلیل اصلی تعطیلی مدارس در هنگام شیوع بیماری آنفلوانزا هم همین دلیل می باشد)
  • از لیوان یک بار مصرف یا شخصی خود برای نوشیدن آب، چایی  و نوشابه در اماکن عمومی، محیط کار و منزل استفاده کنید.
  • از دست دادن و روبوسی با دیگر افراد دوری کرده و به آنها بگویید که دچار آنفلوانزا شده‌اید.
  • در فضاهای بسته فاصله یک متری را با دیگران حفظ کنید (مخصوصا در آسانسور)

این نکات تنها بخشی از نظافت اجتماعی محسوب گردیده و شخص بیمار لازم است تا به این موارد ذکر شده توجه ویژه کند.

ماسک تنفسی سوپاپ‌دار راهی برای پیشگیری از ابتلا به بیماری آنفلوانزا

همان گونه که در سایر نوشته های سایت رزمدیکال نیز اشاره کرده ایم، بهترین راه برای پیشگیری و جلوگیری از سرایت ویروس های کرونا و آنفلوانزا به بدن و سایر افراد دیگر نیز، استفاده از ماسک های تنفسی فیلتردار است.

  خوشبختانه در چند ماه گذشته و ماه های آخر سال مربوط به سال ۱۳۹۸، اهمیت استفاده از ماسک‌های تنفسی در بین عموم مردم نهادینه گشت و اکنون نیز در بسیاری از اماکن عمومی ایران استفاده از ماسک حتی به صورت یک قانون عمومی اجباری می باشد. استفاده از یک ماسک تنفسی سوپاپ‌دار یا فیلتردار مناسب، نه تنها به سلامت خود بلکه به سلامت دیگر اعضای خانواده خود نیز، در این رزوهای کرونایی کمک می کند.

  در برخی موارد مشاهده شده فرد ناقل بیماری علی رغم اینکه ماسک تنفسی مناسب را تهیه کرده و روی صورت خود قرار داده است؛ اما افراد مسئول او را از انجام این کار نهی می کنند. این موضوع به خصوص در مراکز نظامی همانند پادگان‌ها رواج دارد، و مقام‌های مسئول به دلایل گوناگون مانند (یک دست بودن سربازان) افراد را از استفاده از کلاه، شال گردن، ماسک تنفسی و … منع می‌کنند.

به علت شلوغ بودن مراکز نظامی و تجمع افراد به خصوص پرسنل وظیفه در این مراکز، بیماری به سرعت به سایرین نیز انتقال می یابد.

مجموعه بازرگانی رزمدیکال با ایجاد فرهنگ غنی در خصوص استفاده از ماسک های تنفسی، گامی مهم و با ارزش را در برخورداری افراد جامعه ایرانی از سلامت اجتماعی برداشته و امید دارد فرهنگ استفاده از ماسک تنفسی هر روز نیز بیشتر از گذشته گردد.

فروشنده و عرضه کننده مستقیم و عمده تجهیزات حفاظت تنفسی تولید داخل اعم از ماسک تنفسی سوپاپ‌دار و فیلتردار با بهره مندی از استانداردهای روز و جهانی (N95 – N99) (FFP3 – FFP2 – FFP1) با بهترین کیفیت و قیمت.
در صورتی که نیاز به مشاوره رایگان، در خصوص خرید انواع ماسک تنفسی دارید مجموعه رزمدیکال با بهره مندی از خبره‌ترین کارشناسان در زمینه ایمنی، بهداشت حرفه‌ای و محیط زیست مشاور امین شما خواهد بود.