تولید کننده ماسک N95 | ماسک فیلتر دار FFP2 و FFP3

شرکت های تولید کننده ماسک N95 در ایران چه برندهایی را تولید می کنند؟

ماسک N95 چیست و بارزترین شاخصه های آن کدامند؟

بهترین ماسک N95 ایرانی چه نوع ماسکی است؟ استعلام لیست قیمت ماسک N95 اصل در بازار ایران چگونه است؟

ماسک N95 چیست و مهمترین ویژگی های آن کدامند؟

ماسک های فیلتردار از از پارچه های بدون بافت با قابلیت فیلتراسیون هوای محیط جهت تنفس ساخته می شوند. ماسک فیلتردار N95  که در آلودگی هوا یکی از ماسک های خوب و با کیفیت به حساب می آید بر اساس استاندارد امریکایی NIOSH  یا N/R ماسک های دارای این تاییده در واقع ذرات غیر روغنی را با درجات فیلتراسیون ۹۵، ۹۷ و ۹۹ درصد فیلتر می کنند. جنس پارچه به کار رفته در ماسک از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. معمولا پارچه های بافته شده از کیفیت فیلتراسیون خوبی برخوردار نیستند. آن چه که تولید کننده ماسک N95 به کار می برد پارچه بی بافت است که عموماً اسپان باند و ملت بلون استفاده می شود. قابلیت این ماسک برای فیلتراسیون هوا بیش از ۹۵ درصد است.

شرکت های تولید کننده ماسک N95 در ایران

در گذشته در ایران چندین شرکت تولید ماسک های فیلتر دار با کربن اکتیو و بدون کربن اکتیو را انجام می دادند. ماسک های تولید ایران عبارتند بودند از:

  • ماسک N95 یا ماسک FFP2 بدون لایه کربن اکتیو
  • ماسک N99 یا ماسک FFP2 دارای لایه کربن اکتیو
  • ماسک FFP3 دارای لایه کربن اکتیو

لایه کربن اکتیو موجود در برخی از ماسک ها بیشتر مناسب محیط های بسیار آلوده صنعتی است که در مراکز پزشکی کمتر کاربرد دارند. به همین خاطر در شرایط شیوع ویروس کرونا بیشتر از ماسک N95 سوپاپدار و بدون سوپاپ استفاده می شود. امروز با گسترش ویروس کرونا در ایران و جهان بسیاری از شرکت های تغییر کاربری داده و به تولید ماسک مشغول هستند و همین امر شناسایی دقیق شرکت های تولید کننده ماسک N95 را دشوار ساخته است. اما با این حال حمایت های دولت در تولید ماسک N95 ایرانی در این زمینه سبب گسترش بسیار خوب این محصول شده است.

استعلام لیست قیمت ماسک N95

در حال حاضر بدلیل گسترش بیماری کرونا و افزایش تقاضا برای ماسک های تنفسی فیلتر دار و بر هم خوردن شرایط عرضه و تقاضا و همچنین ایجاد بازار های سیاه خرید و فروش ماسک قیمت ها را دچار نوسان بسیار کرده است.

داروخانه ها و مراکز فروش تجهیزات پزشکی بهترین مراجع برای خرید ماسک N95 بصورت جزئی و شرکت های پخش تجهیزات پزشکی بهترین مرجع برای خرید عمده ماسک هستند. شرکت های تولید کننده ماسک N95 براساس مصوبات اداراه کل تجهیزات قیمت ماسک N95 را به شرکت های توزیع اعلام می کند.

در حال حاضر و بر اساس داده های موجود برخی از قیمت ها بشرح زیر می باشند.

نام محصول نوع استاندارد دارای لایه کربن اکتیو دارای سوپاپ قیمت (تومان)
ماسک N95 NIOSH خیر خیر ۸,۰۰۰
ماسک تنفسی N95 NIOSH خیر بله ۱۰,۰۰۰
ماسک FFP2 EN 149 خیر خیر ۸,۰۰۰
ماسک تنفسی FFP2 EN 149 خیر بله ۱۰,۰۰۰
ماسک FFP3 EN 149 خیر بله ۱۲,۰۰۰
ماسک FFP3 EN 149 بله بله ۱۴,۰۰۰

بهترین ماسک N95 اصل | تقاوت ماسک FFP2 و FFP3

توجه داشته باشید که ماسک فیلتر دار N95 و سایر ماسک های تنفسی برای دارای شاخصه هایی باشند که از نظر کیفی قابل قبول و مناسب این روزهای کرونایی باشند. از مهمترین ویژگی های آنها می توان موارد زیر را نام برد که در تولید ماسک N95 ، FFP2 و FFP3 لازم هستند.

  • ماسک حداقل باید دارای یک لایه ملت بلون باشد.
  • دارای لایه SSMMS باشد.
  • از پارچه بی بافت تولید شده باشد.
  • ماسک دارای سوپاپ باید از دیافراگم یا لایه سیلیکونی برخوردار باشد.
  • دارای ابر بالای بینی باشد.
  • دارای تیغه منعطف بالای بینی برای تنظیم روی صورت باشد.

ماسک های N95 بدون سوپاپ باید برای بیماران استفاده شود. افرادی که در محیط های درمانی و صنعتی مشغول به فعالیت هستند باید از ماسک های سوپاپ دار استفاده کنند زیرا این ماسک ها بدلیل دارا بودن سوپاپ خروجی هوا مانع از خستگی زود هنگام می شود.