تولید انواع دستکش لاتکس منحصر به فرد

انواع دستکش لاتکس را در کارخانه ها تولید می کنند که هرکدام ویژگی منحصر به فرد خود را دارند و این محصول باعث مراقبت از پوست دست می شود.

لاتکس به یک نوع ماده می گویند که در دستکش های پزشکی کاربرد دارد و به دلیل راحتی که این دستکش دارد، نزد مردم محبوب می باشد.

هنگامی که قرار است کاری با دقت زیاد انجام گیرد، دستکش لاتکس را مصرف می کنند. دوام آن ها بسیار بالا می باشد.

اما یکی از مشکلاتی که ممکن است این نوع دستکش داشته باشد، حساسیتی است که برخی افراد به ماده ی لاتکس دارند. با وجود این مشکل، همچنان دستکش لاتکس بین دستکش های پزشکی، طرفداران بی شماری دارد.

چرا از پودر داخل دستکش استفاده می کنند

انواع دستکش لاتکس

می توان گفت بعضی از دستکش های پزشکی حاوی پودر و بعضی فاقد پودر هستند. با وجود پودر درون دستکش، پوشیدن آن هم برای افراد راحت تر می شود.

برای تولید این پودرها، از نشاسته ی ذرت استفاده می کنند که از تحریک احتمالی پوست جلوگیری می کند. با این وجود افراد دستکش های فاقد پودر را ترجیح می دهند.

راه دیگری که در پیش گرفته شده، نوعی پوشش ویژه و خاص درون دستکش ها است که احتمال هرنوع عوارض را از بین می برد.

انواع دستکش لاتکس پزشکی چند نوع است

دستکش لاتکس دار وینیلی
دستکش لاتکس دار نیتریلی

دستکش های وینیلی، تشکیل شده از مواد مصنوعی که شامل کلرید پلی وینیل و روان کننده های نرم است. طراحی این نوع دستکش به گونه ای است، که هیچ حساسیتی برای مخاطب به دنبال نداشته باشد.

به همین دلیل می توان آن را به جای دستکش های لاتکس دار که حساسیت دارند، استفاده کرد.

دستکش های نیتریلی، از پلیمر های سه گانه ای که از طریق لاستیک های یک بار ولکانیز شده تشکیل شده، ساخته شده است.

دستکش نتریلی مقاومت زیادی در برابر پاره شدن دارند. و همچنین فاقد حساسیت می باشد کف می تواند، برای افراد حساس به دستکش های لاتکس دارجایگزین شود.

بسته بندی های متفاوت انواع دستکش لاتکس

انواع دستکش لاتکس

برای شرکت های تولید دستکش لاتکس، بسته بندی اهمیت زیادی دارد. زیرا معتقدند که مشتری برای مطلع شدن از نحوه ی مصرف به بسته بندی توجه می کند.

طراحی بسته بندی آن باید به گونه ای باشد که مشتری آن را راحت باز کرده و مصرف کند. که معمولا دستکش ها را در مقوا و نایلون بسته بندی می کنند و اعداد مشخصی دارند که عبارت است از:

۱۰ عددی
۵۰ عددی
۱۰۰ عددی
۴۰۰ عددی
و غیره