با باتری خودرو زیتکس خوردوی خود را رایگان بیمه کنید

الکترودها از سرب ساخته شده اند و بنابراین سمی هستند. محتوای اسید سولفوریک در باتری خودرو زیتکس بسیار خورنده است. بنابراین، هنگام کار با باتری ها احتیاط زیادی توصیه می شود.

باتری خراب (مثلاً پس از تصادف) فقط باید توسط پرسنل واجد شرایط رسیدگی شود. الکترولیت (اسید سولفوریک) برای محیط زیست بسیار سمی است. باتری (دست نخورده یا آسیب دیده) را فقط می توان در تعمیرگاه یا فروشنده دور انداخت.

در صورت تماس با اسید یا سایر محصولات شیمیایی از باتری ها، ناحیه آسیب دیده باید با آب فراوان شسته شود و در اسرع وقت به پزشک مراجعه شود.

در مکان‌های بسته این باتری‌ها می‌توانند مواد و گازهای سمی و انفجاری را در هوا منتشر کنند که نباید استنشاق شوند، بنابراین همیشه باید در مکان‌های دارای تهویه استفاده شوند.

باتری راه اندازی ظرفیت خود را در دوره های دمای پایین کاهش می دهد. سیستم های مختلفی برای جلوگیری از این امر در بازار موجود است (پوشش عایق، مقاومت های نهفته و غیره).

هنگامی که زمستان فرا می رسد، توصیه می شود بررسی کنید که آیا ظرفیت باتری برای شروع در دمای زیر صفر درجه (سلسیوس) کافی است یا خیر.

باتری‌ها معمولاً چرخه خود را در زمستان به پایان می‌رسانند، زیرا از دست دادن ظرفیت در دماهای پایین بیشتر است و اغلب نمی‌توانند در دماهای کاهش‌یافته، شروع طولانی را ارائه دهند. در 20- درجه سانتیگراد ظرفیت معمولی معمولاً نصف می شود. به نوبه خود، دمای پایین روغن موتور، فرآیند استارت را دشوار می کند.