آشنایی با برترین ماسک های تنفسی | بازار خرید و فروش ماسک

آیا با بهترین ماسک های ضد کرونا آشنا هستید؟

در مورد اینکه ماسک مورد استفاده تان چقدر از ابتلای شما به بیماری جلوگیری می کند تردید دارید؟ 

می خواهید در مورد تفاوت ماسک های موجود در بازار بیشتر بدانید؟ 

انواع ماسک برای محافظت در مقابل کووید ۱۹

بهترین ماسک از انواع مختلفی از ماسک در بازار وجود دارد و با شیوع بیماری همه گیر کرونا شمار این ماسک ها بالاتر هم رفته است و انتخاب را سخت تر کرده است. مسلما شما می خواهید از ماسکی استفاده کنید که از شما و اعضای خانواده تان  در مقابل این بیماری محافظت کند و با زدن این ماسک بتوانید با خیال راحت در سطح شهر تردد کنید، سرکار بروید و به زندگی روزمره ی خود بپردازید. این مقاله شما را با انواع ماسک های تنفسی و ویژگی های مختلف آن ها آشنا می کند. 

ماسک های پزشکی یا جراحی: این نوع ماسک ها دهان و بینی را می پوشانند این ماسک ها از ورود ذرات بزرک و ترشحات جلوگیری می کنند اما ذرات کوچک هنوز می توانند از آن عبور کنند.

ماسک معمولی دولایه :این ماسک ها بینی و دهان را می پوشانند و برای محافظت یک طرفه و جلوگیری از خروج ترشحات از دهان طراحی شده اند.

ماسک های جراحی سه لایه: این نوع ماسک ها در برابر ۹۵% باکتری ها، خون و ترشحات مقاومند و بیشتر از ماسک های معمولی به صورت می چسبند.

ماسک های سری F:

ماسک‌های FFP1: توانایی محافظت سیستم تنفسی فرد، در برابر ذرات و آئروسل‌های گاز، مایع و جامد سمی و غیر سمی که دارای تراکم ۵/۴ برابر حد مجاز تماس می باشند. ماسک‌های FFP2: توانایی محافظت از سیستم ایمنی تنفسی انسان، در برابر ذرات و آئروسل‌های مایع و جامد غیر سمی و یا با میزان سمی بودن کم تا متوسط دارای تراکم ۱۲ برابر حد مجاز تماس. ماسک‌های FFP3: توانایی محافظت از سیستم ایمنی تنفسی فرد، در برابر ذرات سمی و غیرسمی که دارای تراکم ۵۰ برابر حد مجاز تماس می باشند.

ماسک های سری N:

ماسک N95: در مقابل حداقل ۹۵% ذرات موجود در هوا مقاوم است اما در برابر روغن مقاوم نیست. این ماسک های فیلتردار را می توان ۸ ساعت به صورت مداوم مورد استفاده قرار داد با این حال استفاده ۴ ساعت مداوم از این نوع ماسک می تواند موجب ایجاد بیماری های جدی ریوی شود در نتیجه استفاده از این نوع ماسک به صورت دائم برای افرادی که بیمار نیستند یا با افراد بیمار در تماس نیستند توصیه نمی شود. 

ماسک N99: حداقل ۹۹% ذرات موجود در هوا را فیلتر می کند اما در برابر روغن مقاوم نیست. 

ماسک N100: این ماسک حداقل ۹۹٫۹۷% ذرات موجود در هوا را فیلتر می کند اما مانند سایر ماسک های سری N در برابر روغن مقاوم نیست.

انتخاب بین ماسک‌های سری N و سری FFP

بدلیل اینکه ماسک‌های تنفسی ذرات سری N، توانایی مقاومت در برابر ذرات روغنی را دارا نمی باشند، انتخاب بهتر بین ماسک های تنفسی FFP2 و ماسک N95، قطعا ماسک تنفسی FFP2 می‌باشد.

ماسک های سری R

ماسک R95: دست کم ۹۵% ذرات موجود در هوا را فیلتر می کند و نسبتا در برابر روغن مقاوم است.

ماسک R99: این نوع ماسک ذرات بزرگتر از ۰٫۳ میکرون را ۹۹% فیلتر می کند و در مقابل روغن مقاوم است.

ماسک R100: این نوع ماسک ذرات بزرگتر از ۰٫۳ میکرون را ۹۹٫۹۹۷% فیلتر می کند و در برابر روغن مقاوم است.

ماسک های سری P

ماسک P95: دست کم ۹۵% ذرات موجود در هوا را فیلتر می کند و بسیار زیاد در برابر روغن مقاوم است.

ماسک P99: این نوع ماسک حداقل ۹۹% ذرات موجود در هوا را فیلتر می کند و بسیار زیاد در برابر روغن مقاوم است.

ماسک P100: این نوع ماسک دارای دست کم ۹۹٫۹۷% فیلتراسیون بوده و به شدت در برابر روغن مقاوم است.

کدام ماسک را انتخاب کنیم؟ 

انتخاب نوع ماسک ما بستگی به نوع کاربرد آن دارد.  به گفته ی پزشکان و متخصصان، ماسک های N95 برای محافظت در برابر ویروس کرونا که ویروس درشتی است کافی هستند اما این نوع ماسک ها در برابر ذرات روغنی مقاوم نیستند و برای حفاظت بیشتر می توان از سایر ماسک ها مانند ماسک های سری F استفاده کرد.

در ادامه شما را با بهترین برند های ماسک داخلی و خارجی آشنا می کنیم.

ماسک های نانو الیاف:شرکت اکسین سبز اسپادان یکی از شرکت های دانش محور مستقر در اصفهان است که در زمینه تولید ماسک و فیلتر نانوالیاف فعالیت می کند. یکی از موفق ترین محصولات این شرکت ۶ لایه نانواکسینFFP3  تهیه شده مطابق استاندارد EN149:2001 می باشد. لایه های فیلتر موجود در این نوع ماسک انواع ذرات بیماری زا و آلاینده را فیلتر می کند و دارای کارایی ۹۹% از آزمایشگاه بین المللی نلسون آمریکا است.

هدلی و بنت ماسک: این ماسک های چندبار مصرف در رنگ ها و استایل های مختلف و به گونه ای طراحی شده اند که قابلیت اضافه کردن فیلتر به آن ها وجود دارد مانند فیلتر HEPA.

ماسک های N95 مجتمع تولیدی صنعتی پالایش: این ماسک ها از جدیدترین محصولات این مجتمع تولیدی صنعتی هستند و تا ۹۵% تمامی ذرات و ترشحات را فیلتر می کنند. این ماسک ها ۶ لایه دارند و دارای استاندارد NIOSH هستند.

ماسک های کینگ لایت: ماسک های کینگ لایت دارای فیلتر کربنی بوده و از منسوجات بی بافت ساخته شده اند. فیلتر پنچ لایه ی این ماسک به آسانی آلاینده ها، دود و سایر ذرات بیماری زا را فیلتر می کند. این ماسک ها در پک های ده تایی از سایت آمازون به فروش می رسند.

ماسک کینگ لایت

ماسک های گروه بهداشتی نفس: ماسک های نفس از منسوج بی بافت سه لایه تولید شده اند که به آن SSS نیز گفته می شود. باند های SSS در مقایسه با سایر اسپان باند ها بسیار نرم و لطیف هستند. این ماسک ها دارای لایه میانی فیلتر ملت بلون بوده و به بهترین نجو ذرات بیماری زا را فیلتر می کنند و همچنین ماسک های نفس از مواد دارای استاندارد تولید شده اند و همگی ضدحساسیت هستند.

ماسک های امریکن جاینت: این ماسک های قابل شستشو و ۱۰۰ درصد نخی با رشته های بافت آنتی میکروب نقره و مس هستند و در بسته های ۵ تایی به فروش می رسند.

ماسک امریکن جاینت

ماسک های ایمن ماسک آذر: این شرکت با ظرفیت تولید روزانه ده هزار ماسک، ماسک هایی به بازار عرضه می کند که دارای نانوالیاف  با ۶ لایه بوده و می تواند ذرات را با کارایی بالا فیلتر کند.